جدیدترین اخبار آزمون کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه (خبر جدید)

خبر ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ – آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۳ به زودی منتشر می‌شود

پایگاه خبری اختبار – نایب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت که آزمون وکالت ۱۴۰۳ در زمان مقرر برگزار می‌شود.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، ابراهیم کیانی درباره زمان انتشار دفترچه آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری گفت: دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری همانطور که قبلا اعلام شده به زودی و در نیمه دوم شهریورماه منتشر خواهد شد.

وی افزود: آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری در روز مقرر و ۱۷ آبان ماه برگزار می‌شود.

کیانی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقادات مطرح شده نسبت به طرح سوالات بسیار طولانی در آزمون وکالت سال گذشته آیا امسال نحوه طرح سوالات تغییر می‌کند؟ گفت: سوالات در سازمان سنجش از طرق قانونی طراحی می‌شود و اسکودا سوالات را طرح نمی‌کند.

وی درباره آمار قبولی‌های آزمون وکالت در یکی دو سال اخیر، گفت: سال گذشته ۱۳ هزار نفر قبولی داشتیم، دو سال قبل ۷۷۰۰ نفر در آزمون وکالت قبول شدند و ان شاءالله امسال هم آمار قبولی‌ها دو برابر شود.


خبر ۱۴ مرداد ۱۴۰۳- اعلام منابع آزمون ۱۴۰۳ مرکز وکلای قوه قضاییه و ضرایب آن

به گزارش اختبار، هفته‌نامه حامی عدالت (وابسته به مرکز وکلای قوه قضاییه) در شماره امروز (۱۴ مرداد) خود، جدولی شامل منابع، ضرایب و تعداد سوالات آزمون سال ۱۴۰۳ این مرکز را منتشر کرد.

مشاهده متن کامل خبر


خبر ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ – تغییرات و منابع جدید آزمون وکالت مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال ۱۴۰۳

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بنا برضرورت بازبینی منابع آزمون وکالت و درخواست داوطلبان با همکاری خبرگان دانشگاهی و حوزوی، صاحب­نظران، قضات برجسته و وکلای توانمند اقدام به بازبینی منابع و سرفصل­های آزمون وکالت نمود که نتیجه آن به شرح زیر است:

مشاهده منابع آزمون


خبر ۳ تیر ۱۴۰۳ – شرایط آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ کانون وکلای دادگستری

ثبت نام در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ۱۴۰۳ با داشتن شرایطی از جمله ارائه مدرک تحصیلی مورد تایید، تابعیت جمهوری اسلامی ایران و … امکان پذیر است.

به گزارش اختبار، داوطلبانی که علاقه‌مند هستند در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۳ شرکت کنند، پیش از ثبت نام می بایست قوانین و شرایط را مطالعه کرده و در صورت دارا بودن شرایط نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند.

بر اساس توافق انجام شده میان این اتحادیه و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و در راستای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب سال ۱۴۰۱، آزمون پذیرش کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۳ روز پنجشنبه ۱۷ آبان ماه سال جاری به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود.

تاکنون آگهی آزمون آزمون وکالت ۱۴۰۳ منتشر نشده است اما پیش بینی می شود شرایط ثبت نام آزمون مطابق آزمون وکالت ۱۴۰۲ باشد و تغییری نکند. بااینحال همچنان باید منتظر انتشار آگهی ثبت‌نام آزمون سال ۱۴۰۳ باشیم.

بر همین اساس در صورت انتشار هر گونه اصلاحیه و تغییرات در تاریخ و یا مواد نهایی آزمون اطلاع رسانی‌های تکمیلی از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی ما صورت خواهد گرفت.


خبر ۳ تیر ۱۴۰۳ – اعلام زمان فرآیند جذب پذیرفته شدگان آزمون وکالت (اسفند ۱۴۰۲)

به اطلاع پذیرفته شدگان آزمون وکالت (اسفند 1402) می‌رساند جهت ادامه فرآیند جذب از تاریخ 1403/04/09 لغایت 1403/04/20با مراجعه به سامانه جذب مرکز به نشانی jazb.23055.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند. بدیهی است فرصت اعلامی قابل تمدید نمی‌باشد.

شایان ذکر است متقاضیان پذیرفته شده تغییر حوزه قضایی در آزمون فوق نیاز به ثبت نام در این دوره نبوده و منتظر بمانند تا زمان ثبت نام آنها متعاقباً اعلام گردد.


اطلاعیه تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت قوه قضائیه اسفند ماه سال ۱۴۰۲

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۱۴۰۲/۱۰/۲۶) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۱نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

ضمنا آن ‌دسته از متقاضیانی که قبلا ثبت‌نام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.


شروع ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه – نوبت دوم ۱۴۰۲

ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی همراهان مجموعه آوا کتاب به اطلاع می‌رسانیم، ثبت‌نام آزمون وكالت مركز وكلا،كارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه – نوبت دوم آغاز شد.

دفترچه آزمون

ثبت نام


زمان برگزاری آزمون وکالت سال 1402 مشخص شد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از برگزاری آزمون وکالت در اسفند ماه خبرداد.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در نشست صمیمانه با حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران ضمن تقدیر ازتعاملات سازنده دادگستری استان مازندران با مرکز وکلا وکارشناسان استان، گفت: تعاملات و استفاده از ظرفیت‌های دوجانبه مرکز وکلا وکارشناسان و همچنین دادگستری‌ها ضروری است ونقش مهمی در خدمت موثر به مردم دارد.

مشاهده متن کامل آگهی


خبر برگزاری آزمون دوم مرکز وکلای قوه قضاییه در اسفند ماه 1402

حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در نشستی با رئیس کل دادگستری مازندران از برگزاری آزمون وکلا تا پایان سال و در اسفند ماه خبرداد و گفت: درسال‌های گذشته با کمبود و عدم توزیع عادلانه کارشناس در کشور رو به رو بودیم که مشکلاتی نیز ایجاد کرده بود و با برگزاری آزمون 11 هزار نفر در کل کشور در 80 رشته قبول شدند براین اساس برنامه ریزی شد تا توزیع عادلانه کارشناس با این جذب نیرو صورت گیرد.

مشاهده متن کامل آگهی


مهلت و شیوه اعتراض به نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه 1402

به گزارش اختبار، به گزارش اختبار، مرحله تستی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه روز ۳ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد. نتایج این آزمون امروز چهارشنبه ۲۶ مهر در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

نتایج آزمون مرکز وکلا قوه قضائیه ۱۴۰۲ براساس قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار بدون ظرفیت و با لحاظ تراز نمرات اعلام شده است.

داوطلبان این آزمون در صورت هرگونه سوال در رابطه با نمره آزمون و یا سهمیه شرکت در آزمون، می توانند موضوع خود را فقط در قسمت سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۵ مطرح کنند.

لازم به ذکر است که دفترچه سوالات رسمی و کلید آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه تاکنون منتشر نشده است.


اعلام نتایج نهایی آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضائیه ۱۴۰۲

ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی همراهان مجموعه آوا کتاب به اطلاع می‌رسانیم، نتایج نهایی آزمون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اعلام شد.

به اطلاع متقاضیان آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۳برگزار شد، می‌رساند، کارنامه نتایج نهایی ‌آزمون مذکور در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قابل مشاهده است. متقاضیان پس از مشاهده کارنامه آزمون، چنانچه جزء پذیرفته‌شدگان هستند، می‌بایست از تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۰لغایت ۱۴۰۲/۰۸/۳۰برای انجام ثبت‌نام و بارگذاری مدارک به سامانه جذب مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به نشانی: jazb.۲۳۰۵۵.ir مراجعه نمایند. بدیهی است مسئولیت و تبعات عدم ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در تاریخ اعلامی، بر عهده داوطلب خواهد بود.
لازم به توضیح است تمامی اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به آزمون وکالت از طریق درگاه اطلاع رسانی این مرکز به نشانی www.۲۳۰۵۵.ir قابل مشاهده است.

مشاهده نتایج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا