کتاب همرزمان حسین pdf + جزوه خلاصه

کتاب همرزمان حسین

همرزمان حسین، کتابی است که سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در محرم سال ۱۳۵۱ش در آن به صورت متنی ارائه شده‌ است. در این اثر، مسائلی چون نظریه انسان ۲۵۰ ساله، مفهوم جهاد، بررسی جهاد در سیره رفتاری امامان شیعه و شناخت توطئه دشمنان برای تحریف چهره مبارزاتی آنان مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب در سال ۱۳۹۶ش منتشر شده است.

بخشی از کتاب:

کتاب همرزمان حسین (ع) مشتمل بر ۱۰ سخنرانی سیدعلی خامنه‌ای در ماه محرّم سال ۵۱ است. ایشان بین سال‌های ۴۶ تا ۵۵ به طور متناوب در مناسبت‌های مذهبی به تهران مسافرت می‌کردند و در جلسات مختلف سخنرانی می‌کردند در محرّم سال ۵۱ به تهران عزیمت می‌کنند و در هیئت انصار الحسین (علیه‌السّلام) و برخی از جلسات دیگر به سخنرانی می‌پردازند. هیئت انصار الحسین (علیه‌السّلام) از هیئت‌های پرشور و انقلابی تهران بود و بسیاری از مبارزان انقلابی در جلسات این هیئت شرکت می‌کردند و سخنرانان این جلسه نیز از میان روحانیان انقلابی انتخاب می‌شدند. معظمٌ‌له از ابتدای تأسیس این هیئت بارها در آن سخنرانی کرده بودند. نفس سخنرانی در این جلسه، یک اقدام انقلابی از سوی ایشان تلقّی می‌شد.

ایشان از سوّم محرّم تا ۱۲ محرّم از ساعت هفت و نیم تا نه صبح در این هیئت بیانات خود را در موضوع سیره‌ی امامان معصوم (علیهم‌السّلام) در قالب طرح انسان ۲۵۰ ساله مطرح می‌کنند. تمرکز اصلی این بیانات بر تحلیل زندگی امام سجّاد (علیه‌السّلام) تا امام کاظم (علیه‌السّلام) است. چهار امام عزیزی که در اذهان متشرّعان آن زمان بیشتر به عنوان افرادی ساکت و منزوی معروف بوده‌اند.


لینک ها و صفحات مرتبط

• سوالات PDF استخدامی همرزمان حسین

• سفارش نسخه چاپی سوالات استخدامی همرزمان حسین

فایل PDF کتاب

دانلود رایگان جزوه خلاصه همرزمان حسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا